Hvad er Studentersamfundet?

Studentersamfundet er den største frivillige organisation på Aalborg Universitet – af studerende og for studerende. I Studentersamfundet har vi en vision om, at Aalborg Universitet skal være det bedst tænkelige sted at studere. Gennem studenterpolitiske, faglige og sociale aktiviteter samt medlemsfordele og rabatter forsøger vi at virkeliggøre dette. Alt sammen for at gøre det en smule lettere for dig at være studerende.

Sociale aktiviteter

Studentersamfundet tilbyder en lang række af sociale aktiviteter. Vi afholder blandt andet flere fredagsbarer i løbet af et semester, hvor du har mulighed for at møde andre studerende på tværs af de forskellige fakulteter. Derudover har vi flere tilbagevendende universistetsfester og sociale aktiviteter som Studiestarts- og LAN-arrangementer, foredrag, sportsaktiviteter og UniRun. Som medlem af Studentersamfundet får du naturligvis fordelagtige priser til disse typer af arrangementer.

Studenterpolitik

Udover at afholde sociale aktiviteter er Studentersamfundet også en af de vigtigste spillere på Aalborg Universitetet, når det handler om studenterpolitik. Ved AAU-valg er vi repræsenteret på alle fakulteterne, og har repræsentanter valgt til diverse råd og nævn på Universitet. Yderligere har vi ”Studenterforum”, der er vores uafhængige parti, der har til formål at fastsætte Studentersamfundets overordnede studenterpolitiske linjer overfor Universitet en gang om måneden – alle er velkomne til at deltage!

Lokale studieforeninger

De lokale studieforeninger i Studentersamfundet arbejder med at forbedre og styrke studiemiljøet på netop deres fakultet eller studie. De arbejder både med studenterpolitiske aspekter og afholder fede studierelevante arrangementer. Det kan være alt fra socialt fremmende arrangementer til oplæg og foredrag afholdt af personer, der er interessante for netop dit studie. Er du i tvivl om der er en Lokal Studieforening på dit studie eller fakultet, eller har du interesse i at høre mere om, hvordan du kan være med til at starte en op? Så meld dig som frivillig i toppen af siden!

Hvordan kan du være med?

Studentersamfundet er en organisation for alle studerende. Det er lige meget om du interesserer dig for studenterpolitik, ønsker at være frivillig til et af vores arrangementer eller har en iværksætter gemt i maven. Som organisation favner vi bredt, og er altid åben overfor nye inputs til arrangementer eller tiltag, der kan gavne studiemiljøet på Aalborg Universitet.

Samarbejdspartnere

Studentersamfundet arbejder i samarbejde med fagforeningen IDA. Gennem samarbejdet støtter IDA studentersamfundets arrangementer gennem forskellige tiltag

IDA.png
DMMA.png